Profesjonalna obsługa klienta

Zdradzę Ci dzisiaj jeden z moich sposobów na wzrost rentowności firmy, przewagę konkurencyjną i zwiększenie sprzedaży. To mój ulubiony sposób, może dlatego, że jest bezpłatny. Może dlatego, że bardzo cenię relacje z ludźmi. Może dlatego, że ten sposób może być siłą napędową każdego biznesu.To profesjonalna obsługa klienta.Niby łatwa, niby oczywista. Ale czy tak jest w rzeczywistości?Ważne jest to co robisz, a nie to…

Czytaj dalej

Jak pozyskać klienta – 22 sposoby

Jak pozyskać klientów? Zadałam sobie to pytanie kiedy otworzyłam firmę konsultingową. Dotychczas pracowałam na istniejącej w firmie bazie klientów więc raczej specjalizowałam się w odnawianiu kontaktu i zbudowaniu lojalnej, stałej relacji z odbiorcami. Postanowiłam zebrać całe swoje doświadczenie i wiedzę na temat pozyskiwania klientów. Od czego zacząć, kiedy zaczynasz od zera? Bez względu na to czy masz już bazę danych - kluczem skutecznych działań…

Czytaj dalej

Po co analizować konkurencję?

Analiza konkurencji jest kluczowym, ale często pomijanym elementem prowadzenia firmy.Nie masz czasu na bieżące sprawy, więc po co zajmować się jakimś sprawdzaniem innych. Zajmujesz się własnym biznesem. I dobrze. Zapominasz tylko, że badanie rynku potrzebne jest właśnie do zajmowania się własną firmą, do wzrostu jej rentowności i podejmowania zyskownych decyzji. Bo nawet jeśli prowadzisz jedyną restaurację w swoim mieście masz konkurencję w postaci…

Czytaj dalej

Jak przygotować się do sprzedaży na rynki zagraniczne?

Po sukcesie Twojej firmy w Polsce i szybkiej kalkulacji, o ile więcej mogłabyś zarobić sprzedając swój produkt lub usługę np. w Anglii, w Twojej głowie zaczyna kiełkować myśl...czemu by nie?  Po chwili zaczynasz już snuć wizję podboju Wysp i pierwszego miliona zarobionego na dużo wyższych marżach...jednak po dłuższym zastanowieniu się zaczynają się również pojawiać pytania: jak to zrobić? Oraz „a co jeśli się…

Czytaj dalej

Cirque du Solei – przepis na konkurencję

Wiesz, że prawdopodobnie pływasz w czerwonym oceanie pełnym niebezpiecznej konkurencji? Pewnie nieraz zalewa Cię fala niskich cen rywali, a Twoi marynarze uciekają do innych statków. Jeśli działasz na rynku, w którym podaż przekracza popyt na rynku to potrzebujesz wypłynąć na nowe wody i odkryć błękitny ocean.Dobra, a teraz koniec bajek i do puenty. Podobno można stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja była…

Czytaj dalej

Jak poradzić sobie w wojnie cenowej?

Konkurencja obniża ceny.Jest to często wykorzystywany sposób w walce o zdobycie klientów, zwłaszcza w początkowym okresie działalności. Czy powinnaś dołączyć do wojny cenowej i zaproponować rabaty? Ostatecznie możesz stracić wiele. W wojnie cenowej nikt nie wygrywa. Dostawcy produktów  i usług tracą na rentowności, a klienci na jakości. W takim razie jak sobie poradzić z taką sytuacją? Ja przeszłam kilka wojen cenowych i jako…

Czytaj dalej

5 sposobów jak podnieść ceny bez utraty klientów

Jak podnieść ceny naszych produktów lub usług bez utraty klientów? Czy to w ogóle jest możliwe? Zanim to zrobisz - przeprowadź analizę konkurencji. Nie możesz działać w ciemno. Nie wystarczy informacja o kosztach, które ponosisz. Musisz znać próg rentowności swojego biznesu, mieć przeprowadzoną analizę konkurencji, a przede wszystkim musisz znać swoich klientów i mieć z nimi relacje. Przy podjęciu tak trudnych decyzji biznesowych jak…

Czytaj dalej

5 korzyści outsourcingu dla małej firmy

Outsourcing, offshore outsourcing, nearshore outsourcing… myślisz, że dotyczy tylko dużych firm i jest za drogi dla małych przedsiębiorstw? Co to jest i dlaczego powinnaś go rozważyć już od początku prowadzenia swojego biznesu?  Często na początku swojej działalności zajmujesz się wszystkim sama. Nie tylko z powodu braku finansów, ale również dlatego, że czujesz potrzebę zrobienia wszystkiego osobiście. Jest to bardzo powszechny problem, który może spowodować…

Czytaj dalej

Firma, z której nie chce się odchodzić

Work-life balance Work-life balance czyli zachowanie równowagi między życiem osobistym i zawodowym jest potrzebne dla naszego zdrowia, psychiki i produktywności. Jeśli chcemy mieć wydajnych i lojalnych pracowników nie możemy tego zaniedbywać. Dla mnie ta równowaga zawsze jest nierównoważna – bo każdy z nas jest inny i każdy potrzebuje innej harmonii w życiu. Niektórzy lubią spędzać dużo czasu w pracy, która jest ich pasją.…

Czytaj dalej

Zaczynam zatrudniać pracowników

Kiedy Twój biznes zaczyna się rozwijać i zatrudniasz pierwszych pracowników szybko okazuje się, że oczekiwałaś większego zaangażowania. To normalne. Zbudowałaś firmę od podstaw lub poświęciłaś jej bardzo dużo siebie. Frustracja i zdenerwowanie - dlaczego pracownicy nie dbają o porządek swoich miejsc pracy, o powierzone narzędzia, o lepszy kontakt z klientem? Dlaczego nie myślą o rozwoju firmy, w której pracują? Bo nie chcą. Bo…

Czytaj dalej
  • 1
  • 2
Close Menu
×
×

Koszyk